Plimbare pe strada birocratiei

Daca un investitor a reusit sa clarifice situatia juridica a terenului pe care urmeaza sa construiasca (presupune drumuri repetate la Directiile Cadastrale si sume de bani semnificative) si a obtinut Certificatul de Urbanism, poate demara procedurile pentru obtinerea autorizatiei de constructie. Si pentru aceasta autorizatie, actele necesare formeaza o lista interminabila. Investitorul trebuie sa pregateasca un dosar care contine: o cerere tip si anexa completata integral, copie dupa Certificatul de Urbanism, act de proprietate, iar in cazul in care se construiesc balcoane, se solicita si titlul pentru terenul in indiviziune.

 

Mai sunt necesare si avizele indosariate in ordinea Certificatului de Urbanism, obtinute de la regii si institutii de stat (curent electric, regii de apa, transport, MApN, SRI etc.), proiectul imobilului si foaie de capat. De asemenea, trebuie intocmite memorii de arhitectura, memoriu de rezistenta (referat verificare si faze determinante), memorii instalatii (electrice, termice, canalizare), o evaluare a costului de constructie, planse desenate ale proiectului si detalii despre nivele, acoperis si toate fatadele, plus rezistenta fundatiei, vizata de un expert, cand este cazul.

Se vor intocmi doua dosare separate in care se vor regasi planurile ce vor avea cartuse stampilate de firma proiectanta in original si unde va fi trecut numele firmei proiectante cu numarul atribuit de Registrul Comertului.